Skocz do zawartości

Sport


montana

Rekomendowane odpowiedzi

pamietajcie że wielcy mistrzowie grają jednorecznym backhandem  :playful:

 

jako tenisista amator uwielbiam Rogera, w tym wieku jest w takiej formie. wielki gracz

 

niestety u Nadala wychodzą skutki stylu gry, ciała i wieku nie oszuka, takie sytuacje beda coraz czestsze, podobnie zreszta u Novaka

 

a Pjongczang bede ogladał, głownie narciarstwo alpejskie oczywiscie, moja druga a raczej pierwsza pasja, ale takze biathlon, liczę że Fourcade nie da sie Norwegom, a biathlonistki Niemkom

 

jesli chodzi o narciarstwo alpejskie swietnie zapowiada sie pojedynek w slalomie pomiedzy Marcelem Hirscherem i Henrikiem Kristoffersenem 

 

w/w panowie  tocza pojedynek w swojej klasie  a pikanterii  dodał popis austriackich kibicow w Schladming wczoraj (od 37 sekundy)

 

https://www.youtube.com/watch?v=UGiBD81L7-8

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietajcie że wielcy mistrzowie grają jednorecznym backhandem  :playful:

 

jako tenisista amator uwielbiam Rogera, w tym wieku jest w takiej formie. wielki gracz

 

 

 

 

Stachu Wawrinka mój ulubieniec jeśli chodzi o jednoręczny backhand ;] szkoda, że pojechał połamany na ao.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o akcji na nanga parbat i ogolnie o sporcie jakim jest alpinizm? Ja kompletnie nie rozumiem tej fascynacji.

 

Ta akcja ratunkowa chyba nie ma najmniejszych szans powodzenia przynajmniej jesli chodzi o mackiewicza. Jakie macie zdanie na temat samej akcji bo internet jak zwykle jest podzielony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o akcji na nanga parbat i ogolnie o sporcie jakim jest alpinizm? Ja kompletnie nie rozumiem tej fascynacji.

 

Ta akcja ratunkowa chyba nie ma najmniejszych szans powodzenia przynajmniej jesli chodzi o mackiewicza. Jakie macie zdanie na temat samej akcji bo internet jak zwykle jest podzielony?

Tą Francuzkę chyba uda im się ocalić, jest podobno z nią jakiś kontakt, a Bielecki z Denisem mają bardzo szybkie tempo.

 

Samej pasji też nie za bardzo rozumiem, ale może gdybym kiedyś zdobył ośmiotysięcznik to by mi się zmieniło.

Edytowane przez SlaKB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą Francuzkę chyba uda im się ocalić, jest podobno z nią jakiś kontakt, a Bielecki z Denisem mają bardzo szybkie tempo.

 

Samej pasji też nie za bardzo rozumiem, ale może gdybym kiedyś zdobył ośmiotysięcznik to by mi się zmieniło.

Popylaja jak kozice gorskie i jak przeleza te scianke to powinni ja uratowac. Do mackiewicza nie dotra bo jutro ma byc zalamanie pogody.

 

Smiertelnosc w alpinizmie jest na kosmicznym poziomie. Odmrozenia, choroba wysokosciowa, lawiny. Minus 60 stopni i wiatr jak u nas podczas ostatnich orkanow. Wariactwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta akcja ratunkowa chyba nie ma najmniejszych szans powodzenia przynajmniej jesli chodzi o mackiewicza. Jakie macie zdanie na temat samej akcji bo internet jak zwykle jest podzielony?

Ludzi przeciwnych tej akcji, to jest uratowaniu komuś życia, uznałbym za idiotów kilka dni temu. Jednak po tym, jak mnie straszył wpi****lem na forum 42-latek, okazuje się, że takie słowa muszę zostawiać na specjalne okazje. 

Edytowane przez RappaR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzi przeciwnych tej akcji, to jest uratowaniu komuś życia, uznałbym za idiotów kilka dni temu. Jednak po tym, jak mnie straszył wpi****lem na forum 42-latek, okazuje się, że takie słowa muszę zostawiać na specjalne okazje.

Mnie ostatnio 42 latek nazwał starym dziadem więc trochę cię rozumiem:)

 

A tak serio to bardzo budujace ze tak uwazasz, mam to samo zdanie. Sa wartosci podstawowe takie jak zycie i powinno sie je ratowac, dobrze ze ministerstwo sportu finansuje te akcje a inni himalaisci z wlasnej woli cisna zeby ich ratowac.

 

Inna sprawa ze gdyby nie ta francuzka to pewnie nie byloby sensu wychodzic w gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to ta Eli chyba nie powinna zostawiać Mackiewicza samego. Znaczy wiadomo, że walczy o swoje życie, ja też nie wiem jakbym się wtedy zachował, ale z tego co czytałem to w alpiniźmie się tak nie robi.

 

W 2013 PZA miał ogromne pretensje do Bieleckiego gdy ten zszedł szybciej ze szczytu, a Berbeka i Kowalski zginęli.

 

Imo to Mackiewicz już teraz nie żyje (chociaż chciałbym oczywiście żeby było inaczej), ale przez tą burze już nie ma chyba żadnej nadziei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki jest jakakolwiek szansa na uratowanie życia to się po prostu to robi.

Nawet gdyby nie było tam Francuzki to trzeba próbować a przynajmniej oni na miejscu o tym decydują, Oni się znają i wiedzą czy jest jakakolwiek szansa a nie my siedzący w ciepłym mieszkanku/domku i patrżacy na to ile to kosztuje.

 

Co do samych wspinaczek to nie znam się, ale czy nie powinno być tak (może tak jest), że przed każdą wyprawą trzeba wykupić obowiązkowo (pewnie drogie) ubezpieczenie, z którego w razie czego pokrywa się taką akcję? Chyba, że nikt takiego ubezpieczenia by nie zaoferował, bo ryzyko spore.

Ale postawa Pakistańczyków trochę zdumiewająca - czekamy na pieniądze - a i dziwię się, że to nie jest jakoś wcześniej ustalane - dzwoni do nich ambasador i jego słowo wystarczy by zagwarantować pokrycie kosztów?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki jest jakakolwiek szansa na uratowanie życia to się po prostu to robi.

Nawet gdyby nie było tam Francuzki to trzeba próbować a przynajmniej oni na miejscu o tym decydują, Oni się znają i wiedzą czy jest jakakolwiek szansa a nie my siedzący w ciepłym mieszkanku/domku i patrżacy na to ile to kosztuje.

 

Co do samych wspinaczek to nie znam się, ale czy nie powinno być tak (może tak jest), że przed każdą wyprawą trzeba wykupić obowiązkowo (pewnie drogie) ubezpieczenie, z którego w razie czego pokrywa się taką akcję? Chyba, że nikt takiego ubezpieczenia by nie zaoferował, bo ryzyko spore.

Ale postawa Pakistańczyków trochę zdumiewająca - czekamy na pieniądze - a i dziwię się, że to nie jest jakoś wcześniej ustalane - dzwoni do nich ambasador i jego słowo wystarczy by zagwarantować pokrycie kosztów?

Oni mieli wykupione jakies ubezpieczenie na kilkadziesiat tysiecy ale to nie wystarczyloby na pokrycie kosztow akcji. A wydaje mi sie ze wykupili ubezpieczenie na najwyzsza mozliwa kwote, na jakims portalu taka informacje podali. Na wyzsze kwoty ponoc nie ubezpieczaja chyba ze jakies negocjowane ubezpieczenia.

Generalnie to ta Eli chyba nie powinna zostawiać Mackiewicza samego. Znaczy wiadomo, że walczy o swoje życie, ja też nie wiem jakbym się wtedy zachował, ale z tego co czytałem to w alpiniźmie się tak nie robi.

 

W 2013 PZA miał ogromne pretensje do Bieleckiego gdy ten zszedł szybciej ze szczytu, a Berbeka i Kowalski zginęli.

 

Imo to Mackiewicz już teraz nie żyje (chociaż chciałbym oczywiście żeby było inaczej), ale przez tą burze już nie ma chyba żadnej nadziei.

A co miala zrobic? To nie jest sytuacja z bieleckim. On po prostu mial lepsze tempo schodzenia a powyzej 8k nie powinno sie zwalniac. Tutaj gosciu nie widzi i nie chodzi, nie maja jedzenia ani wody. Przeciez ta francuzka go nie zniesie jak sama ledwie zyje.

 

Zdziwilbym sie gdyby mackiewicz jeszcze zyl. Lekarzem nie jestem ale jak czytalem historie alpinizmu to nie ma zadnych szans w takich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmieszne są ujadania że 50 ts PLN od podatników się marnuje na pomoc, co to za pieniądze w ogóle, a co dopiero na ratowanie życia. napinacze z kanapy jakoś nie mają problemu z marnowaniem miliardów na drogi, rajdy rządowych limuzyn i inne miesięcznice, ośmiorniczki, premie itd gdzie sami coś mogą z tym zrobić.

 

z drugiej strony cały ten alpinizm to jest abstrakcja, chora fascynacja, acz jak ktoś lubi... tylko mam wrażenie że to wszystko jest robione na dziko jak to w Polsce. bez przygotowania, zabezpieczenia, ubezpieczenia. Przecież chyba nietrudno przewidzieć, że takie sytuacje mogą się wydarzyć... a strzyka mnie jak p. Pustelnik wyzywa Pakistańczyków od braku empatii bo nie chcą w ciemno lecieć i jednocześnie opowiada jak go kiedyś wyratowali a on nie zapłacił za to i przy następnej wizycie go wstrzymali do uregulowania. no parodia jakaś... a potem coś bredzi jeszcze coś że piloci wolą atomówki wozić (sic!) niż ludzi ratować w górach... ja im się nie dziwię, że nie chcą za darmo narażać się dla jakichś turystów samobójców, to tylko w Polsce mamy GOPR i policję na usługach idiotów w japonkach, tylko że tam są warunki 10x gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem gość nie żyje, ale trzeba wierzyć. Wkurwiają komentarze w necie, że Bielecki ruszył, żeby odkupić winy właśnie za wyprawę, w której zginęło dwóch gości z jego ekipy. 

 

Jeśli jednak udałoby się mu jakoś przeżyć, to powinien w pierwszej kolejności dziękować właśnie tej Francuzce. To chyba ona nadała SOS, chyba ona informowała o wszystkim? Byle ratownicy się w coś nie wpieprzyli, bo będzie dodatkowa tragedia. 

 

Jestem też ciekawy, jak cała akcja wpłynie na plany ekipy mającej atakować K2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co miala zrobic? To nie jest sytuacja z bieleckim. On po prostu mial lepsze tempo schodzenia a powyzej 8k nie powinno sie zwalniac. Tutaj gosciu nie widzi i nie chodzi, nie maja jedzenia ani wody. Przeciez ta francuzka go nie zniesie jak sama ledwie zyje.

 

Zdziwilbym sie gdyby mackiewicz jeszcze zyl. Lekarzem nie jestem ale jak czytalem historie alpinizmu to nie ma zadnych szans w takich sytuacjach.

Nie wiem co miała zrobić, bo się nie znam. Zastanawiam się tylko, bo pamiętam że do Bieleckiego było dużo pretensji.

 

Nie powinno się zwalniać, ale jednak jakaś komisja uznała, że zawinił. Chyba jakieś niepisane prawo mówi to tym, żeby trzymać się razem. Kierownik tamtej wyprawy z 2013 kazał im schodzić razem w 4, a Bielecki i Małek się do tego nie zastosowali.

 

A to, że Bielecki miał szybsze tempo to nic nadzwyczajnego, ale gdyby zawsze chodził swoim tempem to mało kto na świecie by na nim nadążył. (Urubko pod tym względem jest podobnym kozakiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.