@Szak: Faktura VAT-marża oznacza nie mniej, nie więcej, że sprzedający płaci jedynie podatek VAT od różnicy pomiędzy jego ceną zakupu (potrącając CIT), a ceną za jaką sprzeda telefon. Przez to cena jest niższa, bo mniej do US daniny musi sprzedający odprowadzić.
Co do gwarancji to rzeczywiście coraz częściej producenci przyjmują towar jedynie z dowodem zakupu (paragon/faktura) i tutaj może być problem z fakturą VAT-marża. Zostaje jednak zawsze jeszcze tzw. prawo rękojmi, a dokładniej możliwość skorzystania z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Można wtedy oddać sprzedającemu zepsuty telefon w ramach niezgodności towaru z umową. W takim wypadku "gwarantem" nie jest producent (np. Samsung czy HTC), tylko konkretny sprzedawca, który sprzedał Ci komórkę. Ważne tutaj jest to, że sprzedający musi mieć osobowość prawną (tj. nie może być to osoba prywatna, a firma). Ważne jest też to, że niezgodność towaru z umową jest całkiem rozdzielna od gwarancji, niezbywalna i żaden sprzedający nie może jej zastrzec lub wyłączyć. Zatem jeśli jakiś komis będący firmą (czyli z paragonem lub fakturą) sprzeda Ci telefon używany z gwarancją np. 2 miesiące to nie zmienia to faktu, że możesz w ciągu 2 lat reklamować wadliwy produkt jako niezgodny z umową (przy czym przyjmuje się, że wada zgłoszona w ciągu pierwszych 6 miesięcy od zakupu uznawana jest a priori jako nabyta z kupnem, po 6 miesiącach musisz udowodnić, że tak było od początku).
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.